بررسی صفحه اینستاگرام بانک تجارت
بررسی
بانکها در شبکههای اجتماعی
21 آذر 1395
صفحه اینستاگرام بانک تجارت
تاریخ بررسی: مهر تا 21 آذر 1395
تاریخ بررسی: مهر تا 21 آذر 1395
آمار کلی اینستاگرام بانک تجارت
تعداد دنبال کننده (فالوئر): 16799
تعداد پست: 481
تعداد صفحههای (دنبال شونده) فالو شده: 8
تعداد پست: 481
تعداد صفحههای (دنبال شونده) فالو شده: 8
صفحههای (دنبال شونده) بانک تجارت
صفحه بانک تجارت 8 صفحه دیگر را فالو کرده است. علاوه بر صفحههای رهبری و ریاست جمهوری پیچ جواد ظریف و آقای عراقچی هم در بین صفحههای فالو شده است. تنها صفحه غیرسیاسی فالو شده پیچ کارگزاری بانک تجارت است.
میزان فعالیت صفحه
در طول دو ماه گذشته صفحه بانک تجارت درمجموع 70 پست منتشر کرده است که از این تعداد 60 مورد عکس و 10 مورد ویدیو بوده است. صفحه بانک تجارت بهطور متوسط کمی بیش از یک پست در هرروز گذاشته که عدد خوبی است. بهعلاوه استفاده از ویدیو هم در این صفحه فراموش نشده و به نسبت مناسبی از عکسها، ویدیو نیز در صفحه منتشر شده است.
نظم فعالیت صفحه
نگاهی به تعداد پستهای که این بانک هر هفته گذاشته است نشان میدهد که با کنار گذاشتن هفته پایانی (چون هنوز به اتمام نرسیده بود) کمترین تعداد پست در یک هفته 3 مورد بوده و بیشترین آن 14 مورد بوده است. در سایر هفتهها صفحهٔ بانک تجارت حداقل 7 پست منتشر کرده است. امتیاز مثبت صفحه پست گذاشتن در تمام روزهای تعطیل و جمعههاست. در روزهای تعطیل کاربران فرصت بیشتری برای سر زدن به اینستاگرام دارند و بانکها لازم است از این فرصت برای استمرار و تثبیت ارتباطشان با مخاطبان استفاده کنند. نکته مثبت دیگر پست گذاری در تمام روزهای هفته بهصورت نسبتاً منظم است که بهغیراز چند استثنا این صفحه در هرروز حداقل یک پست منتشر کرده است که روند بسیار مناسبی است. بااینکه نظم پست گذاشتن این بانک نسبتاً مناسب است اما هنوز تا رسیدن به مرز عالی بودن کمی فاصله دارد.
ساعات پستگذاری صفحه
صفحه بانک تجارت بیش از 60 درصد از پستهایش را در ساعت 10 و 11 صبح گذاشته است که از ساعات مناسب گذاشتن پست محسوب میشود. صفحه در زمان بررسی از ساعت 12 ظهر تا 9 شب هیچگاه پستی منتشر نکرده است. 12 پست صفحه از ساعت 12 شب تا 7 صبح گذاشته شده است که با توجه به اینکه در این ساعت میزان استفاده کاربران از اینستاگرام در این ساعات کمتر میشود چندان مناسب نیست. البته این موضوع نشان میدهد که گذاشتن پستها محدود به زمان اداری نبوده است.
پسندیدن (لایک)
پستهای گذاشتهشده در این مدت درمجموع 33273 لایک خوردهاند و 410 کامنت هم پای پستها نوشته شده است.
تعداد کل لایکها رو پستهای دو ماه اخیر: 33273
تعداد لایکهای پستهای تصویری: 29325
تعداد لایکهای پستهای ویدئویی: 3948
میانگین تعداد لایک به ازای هر پست: 475.3
میانگین تعداد لایک به ازای هر پست تصویری: 5488.7
میانگین تعداد لایک به ازای هر پست ویدئویی: 394.8
تعداد کل لایکها رو پستهای دو ماه اخیر: 33273
تعداد لایکهای پستهای تصویری: 29325
تعداد لایکهای پستهای ویدئویی: 3948
میانگین تعداد لایک به ازای هر پست: 475.3
میانگین تعداد لایک به ازای هر پست تصویری: 5488.7
میانگین تعداد لایک به ازای هر پست ویدئویی: 394.8
کامنت
در طول مدت بررسی درمجموع 405 کامنت پای پستهای صفحه بانک تجارت گذاشته شده است.
تعداد کامنتهای عکسها: 354
تعداد کامنتهای ویدئوها: 56
میانگین تعداد کامنت بر روی هر پست: 5.8
میانگین تعداد کامنت بر روی هر پست تصویری: 5.9
میانگین تعداد کامنت بر روی هر پست ویدئویی: 5.6بیشترین تعداد کامنت را خود بانک تجارت گذاشته است. صفحه بانک تجارت در این مدت 29 کامنت گذاشته است که پاسخگویی نسبتاً مناسب این بانک به کامنتهای کاربران را نشان میدهد. لحن بسیاری از کامنتها خودمانی است و این به ارتباط قویتر و مؤثرتر با کاربران کمک کرده است.
تعداد کامنتهای عکسها: 354
تعداد کامنتهای ویدئوها: 56
میانگین تعداد کامنت بر روی هر پست: 5.8
میانگین تعداد کامنت بر روی هر پست تصویری: 5.9
میانگین تعداد کامنت بر روی هر پست ویدئویی: 5.6بیشترین تعداد کامنت را خود بانک تجارت گذاشته است. صفحه بانک تجارت در این مدت 29 کامنت گذاشته است که پاسخگویی نسبتاً مناسب این بانک به کامنتهای کاربران را نشان میدهد. لحن بسیاری از کامنتها خودمانی است و این به ارتباط قویتر و مؤثرتر با کاربران کمک کرده است.
محتوای اینستاگرام بانک تجارت
محتوا و تصاویر متناسب با فعالیتهای این بانک است و با دنبال کردن این صفحه میتوان با فعالیتها و خدمات جدید این بانک آشنا شد.
در نگاه کلی، نداشتن استراتژی محتوا و پیروی نکردن از یک قالب گرافیکی نقطهضعف این صفحه محسوب میشود وگرنه با بودن این موارد میتوانست نمونه خوبی از فعالیت اینستاگرامی در بانکهای ایران باشد.
در نگاه کلی، نداشتن استراتژی محتوا و پیروی نکردن از یک قالب گرافیکی نقطهضعف این صفحه محسوب میشود وگرنه با بودن این موارد میتوانست نمونه خوبی از فعالیت اینستاگرامی در بانکهای ایران باشد.
امتیاز درگیری (Engagement Rate)
امتیاز درگیری صفحه بانک تجارت در دو ماه اخیر 561.3 است و درصد درگیری آن 3.3 درصد است که عدد قابلقبول و مناسبی برای آن محسوب میشود.
محبوبترین پست
محبوبترین پست دو ماه اخیر صفحه بانک تجارت پستی است که 14 آبان با موضوع تسلیت درگذشت منصور پورحیدری گذاشته شده است که با 913 لایک و 25 کامنت امتیاز درگیری با کاربران 938 را دریافت کرده است که 67 درصد بیشتر از میانگین امتیاز درگیری پستهای این صفحه است.
این موضوع بهخوبی اهمیت توجه روابط عمومی بانکها به موضوعات روز و موردعلاقهٔ مردم را میرساند.
این موضوع بهخوبی اهمیت توجه روابط عمومی بانکها به موضوعات روز و موردعلاقهٔ مردم را میرساند.
هشتگ
فهرست صفحه هشتگ پرکاربرد صفحه بانک تجارت در دو ماه اخیر در جدول زیر آمده است.
پرکاربردترین هشتگهای صفحه بانک تجارت هشتگهای اختصاصی این صفحه به زبان فارسی و انگلیسی است. استفاده از هشتگهای اختصاصی در پستهای این صفحه امتیاز خوبی برای آن محسوب میشود. اما نقطهضعف مهم این است که این هشتگها در تمامی پستها استفاده نشدهاند. هشتگ اختصاصی فارسی در 29 پست و هشتگ اختصاصی انگلیسی در 55 پست صفحه استفاده نشده است. در رتبههای بعدی پرکاربردترین هشتگهای این صفحه هشتگهای مربوط به محیطزیست و کمپین سهشنبههای بدون خودرو قرار گرفته است. پنجمین هشتگ پرکاربرد صفحهی بانک تجارت «تسلیت» است که کاربرد زیاد آن احتمالاً به ایام محرم برمیگردد. نکتهٔ قابلتوجه این است که پستهایی که هشتگ تسلیت را داشتند نسبت به میانگین پستهای این صفحه 14 درصد درگیری بیشتری با مخاطبان ایجاد کردهاند که نشاندهندهٔ توجه مردم به پستهای مناسبتی است.
لوکیشن
در هیچیک از پستهای صفحه بانک تجارت در مدت بررسی از لوکیشن استفاده نشده است که یک نقطهضعف برای صفحه محسوب میشود. استفاده کردن از این قابلیت به صفحه شانس بیشتری برای دیده شدن میدهد.
امتیاز کلی
تعداد پستها: 5 از 5
استفاده از ویدیو: 5 از 5
نظم گذاشتن پستها: 4 از 5
پستگذاری در روزهای تعطیل: 5 از 5
امتیاز ساعت پستگذاری: 3 از 5
کیفیت پستها: 3 از 5
توجه به کمپینهای عمومی: 4 از 5
استفاده از هشتگ اختصاصی: 3 از 5
لوکیشن: 1 از 5
استفاده از ویدیو: 5 از 5
نظم گذاشتن پستها: 4 از 5
پستگذاری در روزهای تعطیل: 5 از 5
امتیاز ساعت پستگذاری: 3 از 5
کیفیت پستها: 3 از 5
توجه به کمپینهای عمومی: 4 از 5
استفاده از هشتگ اختصاصی: 3 از 5
لوکیشن: 1 از 5
بسیار جالب خسته نباشید