رده ویکی رده راهنمای کامل عضویت و فعالیت در پیشخوان مجازی بانک رسالت

راهنمای کامل عضویت و فعالیت در پیشخوان مجازی بانک رسالت

ویکی رده
نویسنده: فرشاد قاسمعلی
14 اسفند 1403

معرفی پیشخوان مجازی بانک رسالت

پیشخوان” نقطه‌ای است که در آن خدمات (یا اطلاعات) به مشتریان یا مراجعان ارائه می‌شود. پیشخوان مجازی با توجه به معنی لغوی آن یعنی ارائه خدمات به صورت آنلاین. در پیشخوان مجازی بانک رسالت امکان انجام عملیات بانکی پایه مانند انتقال وجه پایا، ساتنا مقدور است.

 اما خدماتی که آن را (یا به طور کلی پیشخوان‌های مجازی) جذاب کرده است، خدماتی است که پیش از این حضوری بوده ولی در حال حاضر بدون نیاز به شعبه و در اسرع وقت انجام می‌شود. برخی از این خدمات مانند: درخواست صدور دسته چک یا مثلا درخواست و دریافت تمکن مالی و … .

در “رده” به صورت کامل پیشخوان مجازی بانک رسالت بررسی شده است.

نقشه کلی پیشخوان مجازی بانک رسالت

صفحه اصلی بانکداری مدرن  چک
خدمات پرکاربرد فعال‌سازی و رمز مجدد صدور رسالت کارت
برآورد وام غیرفعال‌سازی صدور رمز اول/دوم کارت
گذرواژه سامانه‌های مدرن تغییر سقف انتقال وجه درخواست کارت مجازی
تجمیع اعتبار سپرده تغییر سپرده متصل به کارت
درخواست دسته چک چک واریز مانده کارت هدیه منقضی
درخواست رسالت کارت رفع سوء اثر چک مسدودی کارت
انتقال وجه صدور دسته چک رفع مسدودی کارت
ابطال چک
انتقال وجه وام
انتقال وجه خدمت در محل کیف پول تجمیع اعتبار سپرده
اطلاعات کیف و فعال‌سازی گزارش معرفی وام
سپرده افزایش موجودی برآورد وام
افتتاح حساب جاری برداشت موجودی اصلاح اقساط پرداختی
صورتحساب/معدل موجودی واریز کیف به کیف تغییر سپرده جهت کسر اقساط
گواهی تمکن مالی تغییر سپرده متصل به کیف تغییر سپرده جهت کسر اقساط
معرفی نماینده
لغو نمایندگی اطلاعات فردی سایر درخواست‌ها
تنظیمات ارسال پیامک تغییر شماره تلفن همراه گزارش درخواست‌های من

 

قدم به قدم در پیشخوان مجازی بانک رسالت

ورود

 

ورود 1
برای ورود به پیشخوان مجازی بانک رسالت:

  • از طریق آدرس اینترنتی pishkhan.rqbank.ir
  • از طریق جست‌وجو “پیشخوان مجازی بانک رسال رسالت” در گوگل
  • شماره تلفن همراه در مالکیت شما باشد. پیامک یکبار مصرف ورود به تلفن همراه شما ارسال می‌شود.
  • ترجیحا از مرورگر فایرفاکس و کروم استفاده کنید.

بانکداری مدرن

 

فعال‌سازی و رمز مجدد 1
در این قسمت از پیشخوان مجازی بانک رسالت شما می‌توانید رمز‌های تلفن بانک، موبایل بانک و اینترنت بانک را دریافت کنید. این امکان علاوه بر درخواست اولیه، جهت صدور رمز مجدد رمز نیز کاربرد دارد. فقط توجه داشته به علت اهمیت موضوع از منظر امنیتی در این قسمت بایستی احراز هویت انجام شود.

  • سامانه فراشناسا (سامانه احراز هویت)، نام سامانه احراز هویت بانک رسالت است.
  • پیش از انجام درخواست، شماره سریال کارت ملی (پشت کارت ملی) را آماده کنید.
  • انجام احراز هویت این بخش بایستی به وسیله تلفن همراه و خط تلفن در مالکیت شما انجام شود.
  • مبلغ 10 هزار تومان هزینه دارد.
  • 24 تا 48 ساعت رمز شما صادر و به صورت پیامک ارسال می‌شود.
غیرفعال‌سازی 2
اگر به دلایلی همچون احتمال سوء استفاده، عدم استفاده از بانکداری مدرن و… نیاز به غیر فعال کردن اینترنت بانک، موبایل بانک و تلفن بانک را داشتید، از این قسمت پیشخوان مجازی بانک رسالت استفاده کنید.

  • نوع کلمه رمز را انتخاب کنید. اینترنت بانک است یا همراه بانک؟
  • نام کاربری را انتخاب کنید. (در بانک رسالت نام کاربری همان شماره مشتری شما است.) 
  • علت درخواست را خیلی کوتاه درج کنید. به عنوان مثال بنویسید: مفقودی، عدم نیاز و … .
تغییر سقف انتقال وجه 3
در این قسمت امکان تغییر سقف روزانه عملیات‌های “انتقال وجه عادی”، “انتقال وجه پایا” و “انتقال وجه ساتنا” در اینترنت بانک، همراه بانک و تلفن‌بانک امکان‌پذیر است. 

  • دقت کنید که امکان افزایش سقف انتقال تا مبلغ مجاز (200 میلیون تومان) مقدور است.

کارت

 

صدور رسالت کارت 1
عابر بانک رسالت خود را از این قسمت درخواست دهید و درب منزل تحویل بگیرید. 

در این قسمت شما می‌توانید عابر بانک رسالت خود را با شماره کارت جدید یا با همان شماره کارت قبلی درخواست دهید. در ادامه برخی نکات این منو را با هم بررسی می‌کنیم:

    • آدرس خود را حتما با دقت بررسی کنید. کارت به همان آدرس برای شما ارسال می‌شود. 
    • نوع صدور کارت مورد نظر خود را انتخاب کنید.
    • (صدور کارت می‌تواند با شماره جدید باشد یا با همان شماره کارت قبلی)
    • در صورت تغییر آدرس، بر روی افزودن آدرس جدید کلیک کنید و سپس مشخصات آدرس جدید را وارد کنید.  
    • در صورت دریافت کارت توسط شخص دیگر، مشخصات آن شخص را وارد کنید.
    • در انتها، کد رهگیری و رمز کارت به صورت پیامک برای شما ارسال خواهد شد.
    • تعویض کارت کارمزد دارد.
  • رمز کارت برای شما پیام می‌شود.
صدور رمز اول/ دوم کارت 2
در این منو امکان دریافت “رمز عابر بانک” و ” رمز خرید اینترنتی” کارت خود را دارید. به علت اهمیت رمز‌های کارت نقدی در این قسمت شما مجدد احراز هویت می‌شوید.

  • سریال پشت کارت ملی در این قسمت نیاز است.
  • تعیین رمز به وسیله شما تعیین یا به صورت رندوم تولید می‌شود. پس شما می‌توانید رمز دلخواه خود را تعیین کنید.
  • رمز فعلی خود را باید به خاطر داشته باشید.
  • رمز اول/دوم از طریق پیامک ارسال می‌شود.
  • در حال حاضر 10 هزار تومان کارمزد احراز هویت تعیین شده است.
درخواست کارت مجازی 3
پیش از بررسی این منو بایستی با مفهوم کارت مجازی آشنا شویم. کارت مجازی فاقد جسم است و صرفا یک شماره کارت است. یعنی در واقع شما برای واریز مبلغ به حسابتان می‌توانید از آن استفاده کنید. این کارت امکان برداشت یا خرید اینترنتی را ندارد. اگر نیاز به چند تا شماره کارت برای واریز به یک حساب دارید می‌توانید شماره کارت مجازی  درخواست دهید. یا اگر صرفا برای کسب‌وکار خود به دلیل برخی مسائل می‌خواهید صرفا واریز به حساب انجام شود می‌توانید این نوع کارت را درخواست دهید.

  • این کارت فاقد تاریخ انقضاء و CVV2 است.
  • امکان صدور تعداد نامحدود کارت مجازی بر روی یک سپرده مقدور است.
  • امکان صدور همزمان کارت مجازی برای یک متقاضی به صورت همزمان تا حداکثر 500 کارت در هر مرحله وجود دارد.
  • امکان صدور تعداد نامحدود کارت مجازی بر روی یک سپرده وجود دارد.
تغییر سپرده متصل به کارت 4
در این قسمت امکان تغییر سپرده متصل به کارت وجود دارد. به نحوی که شماره کارت خود را به سپرده دیگری متصل کنید.

  • از سپرده شماره حسابی که می‌خواهد که کارت‌تان دیگر به آن وصل نباشد، به سپرده، شماره حسابی که می‌خواهید کارت‌تان به متصل شود.
واریز مانده کارت هدیه منقضی 5
اگر کارت هدیه‌ای دارید که تاریخ انقضاء آن منقضی شده است، از این طریق درخواست برگشت مانده پول آن را ثبت کنید.

  • در این منو به شماره درج شده بر روی کارت نیاز دارید.
  • شماره سپرده‌ای که مبلغ به آن واریز می‌شود را انتخاب کنید.
مسدودی کارت 6
برای مسدودی عابر بانک راه‌های مختلفی پیش رو دارید. مانند تماس با مرکز ارتباط با مشتریان بانک رسالت، مسدودی از طریق خودپرداز و … . یکی از راهکارهای مسدودی عابر بانک همین منو در پیشخوان است. شما از این طریق می‌توانید عابر بانک رسالت خود را مسدود کنید. 

  • علت مسدودی کارت نقدی را به درستی درج کنید. مثلا گم شدن عابر بانک، مسروقه شدن عابر بانک و …
  • پیامکی مبنی بر مسدود شدن عابر بانک رسالت برای شما ارسال خواهد شد. 
رفع مسدودی کارت 7
اگر کارت مسدود شده خود را خواستید مجدد فعال کنید از این منو اقدام کنید. 

  • همانند درج علت مسدودی عابر بانک رسالت، بایستی علت فعال‌سازی کارت را نیز به دقت درج کنید.
  • پیامکی مبنی بر فعال‌سازی عابر بانک رسالت برای شما ارسال خواهد شد.

چک

 

رفع سوء اثر چک 1
اگر چک برگشتی دارید که بایستی رفع سوء اثر کنید تا مشکلات عدم ارائه خدمات بانکی شامل شما نشود، (از قبیل صدور دسته چک مجدد، تسهیلات و … )  از این قسمت بایستی اقدام کنید. در این قسمت فیلدهای زیر را بایستی تکمیل کنید:

  • شماره چک: سریال و سری چک برگشتی را به دقت وارد کنید.
  • سپرده جاری خود را انتخاب کنید.
  • نوع رفع سوء اثر چک: ارائه لاشه چک، رضایت‌نامه محضری، حکم دادگاه و … را به صورت کاملا درست انتخاب کنید.
  • پس از تکمیل فیلدهای مربوطه بایستی مدارک مرتبط با رفع سوء اثر چک خود را از طریق پست به خزانه‌داری بانک قرض‌الحسنه رسالت ارسال کنید.
  • توجه داشته باشید، چک برگشتی که توسط ذینفع وصول می‌شود، به صورت اتوماتیک رفع سوء اثر می‌شود.
  • صندوق پستی خزانه‌داری و مبادلات بانک رسالت: 1663/13185
صدور دسته چک 2
اگر برگه چک تمام شده یا درخواست اولیه دارید، از این قسمت اقدام کنید. چه فیلدهایی می‌بینیم:

  • شماره سپرده جاری خود را انتخاب کنید و سپس تعداد برگه چک مورد نیاز خود را از میان 25،10 و 50 برگی گزینش کنید. دقت کنید پیش از انتخاب تعداد برگ دسته چک، به میانگین کارکرد حساب جاری خود دقت کنید. از علل اصلی پذیرش تعداد برگه دسته چک به میانگین کارکرد 6 ماه شما مرتبط است.
  • اگر درخواست دسته چک اولیه است، 10 برگ را انتخاب کنید.
  • پیش از درخواست حتما اطلاعات ملکی خود را در وبسایت املاک و اسکان ثبت کرده باشید. چون استعلام کدپستی در این قسمت بسیار مهم است. 
  • شغل خود را به درستی وارد کنید.
  • در صورت تغییر آدرس بر روی افزودن آدرس جدید کلیک و سپس مشخصات آدرس جدید را وارد کنید. 
  • در انتها، کد رهگیری به صورت پیامک برایتان ارسال خواهد شد.
ابطال چک 3
برگ چک خود را از این قسمت ابطال کنید و سپس برگ چک را از طریق پست به خزانه‌داری بانک رسالت ارسال کنید.

  • حساب جاری خود را انتخاب کنید و سپس مشاهده لیست چک را ببینید.
  • شماره چک‌های دسته چک نمایش داده می‌شود. شماره سریال چک مدنظر را تیک کنید و تایید را بزنید.
  • دلیل ابطال خود را بایستی انتخاب کنید. برخی از دلایل مانند: مخدوش، استفاده نشده و … است.
  • در نهایت مدارک لازم جهت تحویل به پست فقط به صندوق پستی 1663-13185 به نام مرکز خزانه‌داری و مبادلات بانک قرض‌الحسنه رسالت ارسال شود.
  • در انتها کد رهگیری و لینک پیگیری به صورت پیامک برای شما ارسال می‌شود.

انتقال وجه

 

انتقال وجه خدمت در محل 1
این منو برای انتقال وجه‌های شما تعبیه شده است. در این منو انتقال وجه “داخلی”، “پایا” و “ساتنا” قابل انجام است.

  • امکان انجام عملیات پایا و ساتنا به صورت فایلی مقدور است. پیش از آن فایل نمونه را بارگیری کنید و مطابق آن اطلاعات شبا مقصد را وارد کنید.

وام

 

معرفی وام 1
معرفی وام یکی از زیر منو‌های جدید اضافه شده در قسمت وام پیشخوان مجازی است. چنانچه بخواهید امتیاز وام سپرده خود را شخص دیگری انتقال دهید می‌توانید از قسمت استفاده کنید.

  • سپرده مشمول امتیاز را انتخاب کنید.
  • سپرده و اطلاعات گیرنده را مشخص کنید.
  • نوع انتقال مشخص شود. کل اعتبار یا بخشی از آن؟
  • مبلغ و مدت زمان را مشخص کنید.
  • در انتها برای شما و شخص گیرنده اعتبار پیامک خواهد آمد.
تجمیع اعتبار سپرده 2
در این قسمت می‌توانید اعتبار (امتیاز) یک سپرده خود با سایر سپردهها خود را تجمیع کنید. این قسمت جهت تجمیع امتیاز بین سپرده‌های شخص شما است. فیلد‌هایی مهمی که بایستی بررسی کنیم:

  • سپرده که می‌خواهید از آن اعتبار را انتقال دهید انتخاب و سپرده مقصدی که قصد تجمیع امتیاز را در آن دارید را به عنوان سپرده مقصد انتخاب کنید.
  • فیلد نوع انتقال: دو گزینه را می‌توانید در این قسمت انتخاب کنید، کل اعتبار یا مبلغ مشخص. قاعدتا با انتخاب کل اعتبار همه امتیازها را به سپرده جدید منتقل می‌کنید.
  • چنانچه عملیات تجمیع با موفقیت انجام شد، پیامکی مبنی بر تجمیع اعتبار برای شما ارسال می‌شود.
گزارش معرفی وام 3
تاریخچه و سوابق نقل و انتقالات وام را اینجا ببینید. 

  • در این قسمت فیلترینگ تاریخ را دارید و می‌توانید بازه زمانی خود را انتخاب کنید.

گزارش خروجی حاوی اطلاعات زیر است:

  • سپرده مبدا: اگر در سپرده مبدا اسم خود را مشاهده کردید، یعنی وام را شما انتقال دادید و نام شخص انتقال گیرنده در سپرده مقصد نمایان است.
  • اگر در سپرده مبدا اسم شخص دیگر را مشاهده کردید، یعنی وام به شما انتقال یافته است. 
  • تاریخ و زمان و مبلغ از دیگر اطلاعات این گزارش است.
برآورد وام 4
یکی از راهکارهای محاسبه و برآورد وام، پیشخوان مجازی است. در این قسمت برآورد وام خود را انجام دهید.

  • دو فیلدی که مشاهده می‌کنید “سپرده” و “مبلغ اقساط ماهیانه” است. این دو فیلد را تکمیل کنید و سپس برآورد خود را مشاهده کنید.
  • پس از تکمیل و تایید، پیامی به شما نمایش داده می‌شود که حاوی برآورد اولیه مبلغ وام، تعداد و مبلغ اقساط است. 
  • دقت کنید مبلغ اقساط را با توجه به توان بازپرداخت اقساط خود که در اعتبارسنجی مرات به شما اعلام شده است وارد کنید.
اصلاح اقساط پرداختی 5
اگر در پرداخت اقساط خود اشتباه کردید و به اشتباه اقساط خود را از منظر مبلغ و شماره تسهیلات داشتید از این قسمت اعلام کنید.

  • توجه داشته باشید زمان بررسی درخواست شما 48 ساعت کاری است. 
  • تسهیلاتی که پرونده آن تسویه شده، امکان درخواست از این قسمت مقدور است.
تغییر سپرده جهت کسر اقساط 6
اگر مایل هستید که کسر اقساط از سپرده مد نظر شما کسر شود، می‌توانید تنظیمات مورد نیاز را از این قسمت انجام دهید.

  • در این قسمت شماره تسهیلات خود را انتخاب می‌کنید و دو فیلد مهم که اولویت‌های برداشت با اقساط است را تعیین می‌کنید. بانک ابتدا مبلغ اقساط تسهیلات شما را از شماره سپرده معرفی شده از سپرده با اولویت اول برداشت می‌کند، در صورت فقدان موجودی از سپرده‌های معرفی شده با اولویت بعدی اقدام می‌کند.

 

استعلام مانده وام بانکی

سپرده

 

افتتاح حساب جاری 1
افتتاح حساب جاری برای دریافت دسته چک است. این قسمت در واقع برای افتتاح حساب جاری و درخواست دسته چک قرار دارد. پیش از درخواست افتتاح حساب جاری شما باید “حائز شرایط” دریافت دسته چک باشید. این شرایط به طور خلاصه:

  • داشتن 18 سال تمام، نداشتن چک برگشتی و تسهیلات عقب افتاده، ارائه مدارک شغلی، ارائه مدارک سکونتی و فعالیت، معرف و … است.
  • در این قسمت فیلدهایی همچون: بارگذاری مدارک شغلی و تصویر امضای اعتبارسنجی، اطلاعات معرف
  • در این قسمت بایستی مدارک شغلی و تصویر امضا (روی برگه سفید با خودکار مشکی) بارگذاری می‌کنید.
  • حداکثر حجم فایل 500 کیلوبایت باشد.
  • نکته 1: افتتاح حساب جاری به علت اهمیت احراز هویت و بررسی دقیق مدارک بایستی توسط کارمندان بانک رسالت انجام و استعلامات لازم اخذ شود.
  • نکته 2: در حال حاضر این امکان به صورت آزمایشی در استان کرمان قابل انجام است. (دی ماه 1403) 
صورتحساب / معدل موجودی 2
  • یکی از منو‌های پرکاربرد برای بررسی تراکنش‌های مالی حساب است. در این قسمت از پیشخوان مجازی بانک رسالت می‌توانید صورتحساب و حتی معدل موجودی خود را ببینید.
  • فیلترینگ‌های مناسب اعم از تاریخ، مبلغ و … را برای بررسی دقیقتر صورتحساب در اختیار دارید.
  • اگر نیاز به صورتحساب خود به شکل فیزیکی دارید، می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید تا برای شما پست شود.
  • معمولا از 24 تا 72 ساعت (کاری) صورتحساب به دست شما خواهد رسید. (این موضوع به پست منطقه شما هم ارتباط دارد.)
  • کارمزد ارسال صورتحساب 1050000 ریال است.
  • کارمزد چاپ هر برگه 72000 ریال است. (کارمزد صورتحساب در سال 1403)
  • برای پیگیری درخواست ارسال صورتحساب خود از گزینه “وضعیت درخواست” استفاده کنید.
گواهی تمکن مالی 3
  • گواهی تمکن مالی یا گواهی تایید سپرده برای ارائه به سفارتخانه‌ها و یا مراجع خارجی  کاربرد دارد.
  • به علت حساسیت اطلاعات درج شده در این گواهی، تمام دقت خود را جهت تکمیل فیلدها بکار ببرید.
  • قبل از تکمیل فیلدها پاسپورت خود را آماده کنید.

بخش‌های مهم که باید درست تکمیل شود: 

  • ارائه به سفارت: سفارت مربوطه را گزینش می‌کنید. اگر به مراجع خاص غیر از سفارت بایستی ارائه دهید، نام آن مرجع را بایستی خودتان تایپ کنید.
  • اطلاعات هویتی + آدرس سکونت خود را بایستی به صورت صحیح به انگلیسی وارد کنید.
  • مواردی که نیاز هست بر روی گواهی تمکن مالی درج شود را با دقت از آیتم‌هایی پیشنهادی انتخاب کنید. دقت کنید این موارد را پیش از درخواست با سفارت مربوطه هماهنگ کنید.
  • ارز معادل را صحیح انتخاب کنید. ارز معادل می‌تواند دلار، یورو، درهم و … باشد.
  • گواهی تمکن مالی شما پس از درخواست و صدور توسط بانک رسالت، به مهر بانک و مهر برجسته رسمیت پیدا می‌کند.
  • کارمزد ارسال گواهی تمکن مالی 1050000 ریال است.
  • کارمزد صدور تمکن مالی  216000 ریال است. (کارمزد تمکن مالی در سال 1403)
  • مدت زمان ارسال و تحویل تقریبا شش روز کاری است.
معرفی نماینده 4
بررسی منو:

  • ابتدا مفهوم نماینده را بررسی کنیم. این اصطلاح در بانک بیشتر برای اشخاص حقوقی (شرکت و سازمان‌ها) معنا پیدا می‌کند. نماینده شخص حقیقی است که به نیابت از امضاء‌داران اشخاص حقوقی امور بانکی را انجام می‌دهد. امور نماینده در بانک رسالت بیشتر به امور مرتبط با وام و صدور و دریافت دسته چک مرتبط می‌شود. 

فیلد مهم این قسمت:

کد ملی نماینده: حتما کدملی به درستی انتخاب شود. در صورت اشتباه در این قسمت بانک نماینده شما را نخواهد پذیرفت. البته چندی است با ورود کد ملی مشخصات نماینده (نام و نام خانوادگی) به شما نمایش داده می‌شود.

امور محول شده به نماینده: نماینده برای چه اموری است؟ دسته چک یا امور تسهیلات؟ در این قسمت بایستی یک از دو مورد را انتخاب کنید.

لغو نمایندگی 5
  • نماینده انتخاب شده در منو “معرفی نماینده” در این قسمت لغو می‌شود.
  • با انتخاب علامت X (ضربدر) نماینده لغو می‌شود.
تنظیمات ارسال پیامک 6
  • پیامک تراکنش‌های خود را در این قسمت مدیریت کنید. در این منو می‌توانید محدوده مبلغی واریز و برداشت را بسته به نیاز خود انتخاب و هزینه را متناسب با آن پرداخت کنید. در واقع مانند خرید شارژ‌های تلفن همراه

فیلد‌هایی مهمی که در این قسمت با آن مواجه هستیم:

  • انتخاب سپرده‌ای که هزینه کارمزد پیامک از آن کسر می‌شود.
  • فیلد حداقل مبلغ برداشت/حداقل مبلغ واریز در این قسمت درج می‌شود. این آیتم ارتباط مستقیم با هزینه پیامک شما خواهد داشت. به عنوان مثال اگر فیلد حداقل مبلغ برداشت را 20 هزار تومان انتخاب کنید، دیگر برای شما مبالغ برداشت کمتر از 20 هزار تومان ارسال نخواهد شد.
  • دقت کنید در این قسمت مبالغ به تومان است.
  • پیامک‌های غیر تراکنشی (یا غیرمالی) را نمی‌توانید حذف کنید. مانند: پیامک ورود به اینترنت بانک و … .
بستن سپرده‌های مازاد 7
زمانی که قانون تعدد حساب توسط بانک مرکزی به بانک‌ها اعلام شد، خیلی از بانک‌ها را به قرار دادن امکانی برای بستن سپرده مازاد در بانکداری الکترونیک مجاب کرد. شما در این قسمت سپرده‌های قرض‌الحسنه و کوتاه مدت عادی مازاد خود را می‌بندید.

  • پس از بستن یک حساب فیلدی براش ما باز می‌شود، که حساب دیگر خود را جهت انتقال مانده به آن گزینش می‌کنید.
  • دقت کنید در این قسمت سپرده‌های مدت‌دار خود را که بابت آن سند در دست دارید را نمی‌توانید ببندید.
مسدودی سپرده 8
  • در این قسمت از پیشخوان مجازی بانک رسالت می‌توانید درخواست مسدودی سپرده را داشته باشید. البته در بسیاری از بانک‌ها به علت مشکلات حقوقی این فیلد را غیرفعال کرده‌اند.
  • فیلد مهم این قسمت، علت مسدودی است. حتما علت را درست درج کنید.
  • بابت مسدودی سپرده برای شما پیامک ارسال می‌شود.
رفع مسدودی سپرده 9
  • سپرده مسدود شده در منو “مسدودی سپرده” را رفع مسدودی می‌کنید.
  • دقت کنید که از این قسمت نمی‌توان سپرده‌های مسدود شده از طریق ارسال نامه به بانک رسالت را رفع مسدودی کرد. نامه‌هایی از طریق مراجع حقوقی، تعزیرات، مالیات و … .
  • بابت رفع مسدودی سپرده برای شما پیامک ارسال می‌شود.
سپرده وکالتی  10
  • جهت وکالتی کردن خودرو‌های داخلی مانند ایران خودرو و سایپا، خودرو‌های وارداتی، برقی و … بایستی از این قسمت اقدام کنید.
  • دقت کنید که سپرده خود را در فیلد مربوطه درست انتخاب کنید. زیرا بانک همان سپرده را به خودروساز اعلام می‌کند. در صورت اشتباه امکان وکالتی حساب شما محرز نشده و امکان ثبت در وبسایت خودروساز مقدور نمی‌شود.

 

استعلام چک برگشتی

کیف پول

 

اطلاعات کیف و فعال‌سازی 1
  • در این قسمت اطلاعات مرتبط با کیف پول خود را می‌بینید. این اطلاعات شامل:
  • حساب متصل به کیف، موجودی قابل برداشت، موجودی کل، مبلغ مسدود در کیف
  • چنانچه نیاز به بررسی گردش پول خود در کیف پول هستید از این قسمت انجام دهید. گزارش گردش کیف پول با امکان فیلترینگ تاریخ در این قسمت وجود دارد.
افزایش موجودی 2
  • جهت شارژ کیف پول خود از این قسمت اقدام کنید. در این قسمت چه فیلدهایی می‌بینیم:
  • مبلغ، توضیحات، رمز یکبار مصرف (4 رقمی)
  • حداقل مبلغ شارژ 10 هزار تومان است.
  • رمز یکبار مصرف به خط تلفن همراه ثبت شده شما ارسال می‌شود.
برداشت موجودی 3
  • برای برداشت از کیف پول و انتقال آن به مبلغ به حساب از این قسمت اقدام کنید. در این قسمت فیلدهایی همچون:
  • مبلغ، توضیحات و رمز یکبار مصرف (4 رقمی)
  • دو پیامک دریافت می‌شود. 

1)پیامک مرتبط با کاهش مبلغ کیف پول  2)پیامک مرتبط با افزایش مبلغ حساب

واریز کیف به کیف 4
  • همانطور که از عنوان این بخش از پیشخوان مجازی بانک رسالت مشخص است، چنانچه از یک کیف پول به کیف پول شخص دیگر در همین بانک بخواهید واریز کنید، از این قسمت استفاده کنید. فیلد‌هایی همچون:
  • کدملی گیرنده، مبلغ و توضیحات
  • پس از ورود کد ملی جهت اطمینان نام و نام خانوادگی گیرنده به شما نمایش داده خواهد شد.
  • حداقل مبلغ انتقال 10 هزار تومان است.
تغییر سپرده متصل به کیف 5
  • چنانچه بیش از یک حساب در بانک رسالت دارید، می‌توانید حساب متصل به کیف پول را تغییر دهید. این حساب برای برداشت جهت تامین موجودی کیف پول و واریز وجه از کیف پول استفاده می‌شود. در این قسمت فیلدهایی همچون:
  • از سپرده (شماره سپرده فعلی که به کیف پول متصل است.)، به کیف پول (شماره سپرده جدید جهت اتصال به کیف پول)

اطلاعات فردی

 

تغییر شماره تلفن همراه 1
  • یکی از راهکارهای امنیت بانکداری دیجیتال در کلیه بانک‌ها “شماره تلفن همراه” شما است. چنانچه به دلیلی شماره تلفن همراه شما تغییر داشت، ابتدا به این قسمت وارد شده و شماره تلفن همراه خود را تغییر دهید. در این صفحه فیلد‌هایی همچون:
  • شماره همراه فعلی: به صورت پیش فرض شماره تلفن شما درج شده است.
  • شماره همراه جدید: شماره تلفن همراه جدید وارد می‌شود.
  • ارسال رمز یکبار مصرف به خط تلفن “قدیم” و در نهایت تایید و ثبت درخواست.
  • نکته: توجه داشته باشید شماره جدید شما حتما باید به نام خود شما باشد.
تغییر آدرس 2
  • چنانچه آدرس محل سکونت یا محل کار شما تغییر کرد بایستی از این قسمت ویرایش کنید. فیلد‌های این بخش:
  • کد پستی: شماره کد پستی به صورت صحیح وارد شود. زیرا آدرس شما از کدپستی شما استعلام می‌شود.
  • نوع آدرس: آدرس منزل است یا محل کار؟ در این قسمت تعیین کنید.
  • تلفن ثابت: شماره تماس تلفن ثابت را وارد کنید.
  • نکته1: با توجه به استعلام کدپستی در این قسمت شما مشمول پرداخت کارمزد هستید.
  • نکته2: حداکثر تغییر شما در این قسمت ” 3 بار” در روز است.
  • نکته3: امکان حذف آدرس‌ها مقدور نیست. شما بایستی حداقل یک آدرس داشته باشید. 
تغییر شغل 3
  • در این قسمت از پیشخوان مجازی بانک رسالت می‌توانید از انواع مشاغل تعریف شده شغل خود را انتخاب کنید و در قسمت توضیحات به صورت جزئی‌تر آن را بیان کنید. به عنوان مثال شغل کارمند انتخاب شود در توضیحات نوشته شود “کارمند وزارت خانه … “
  • در صورت امکان مدارک شغلی خود را در سربرگ دوم بارگذاری کنید. در صورت کامل بودن مدارک دریافت خدمات به صورت غیرحضوری را برای شما تسهیل می‌شود.
  • پس از تایید و ثبت درخواست مدت زمان حداقل 3 ساعت زمان جهت تغییرات انجام می‌شود.
تغییر مشخصات هویتی 4
  • چنانچه اطلاعات هویتی شما به نادرست ثبت شده است، در این قسمت می‌توانید اصلاح کنید.
  • اصلاحات اطلاعات هویتی شامل: نام، نام خانوادگی، نام پدر، محل صدور،سریال شناسنامه، محل تولد، تاریخ تولد و جنسیت است.
  • در انتها عملیات حتما گزینه “تایید و ثبت درخواست” انتخاب شود.

سایر درخواست‌های من در پیشخوان مجازی بانک رسالت

 

گزارش درخواست‌های من 1
  • گزارش کلیه درخواست‌های خود را در این قسمت مشاهده کنید. 
  • درخواست‌هایی همچون: تغییر آدرس، درخواست کارت، درخواست رمز کارت و … .
  • امکان فیلترینگ بر اساس “نوع درخواست”، “تاریخ” و … وجود دارد.

تیم تولید محتوای رده
تیم تولید محتوای سایت رده با هدف ارائه اطلاعات دقیق و به‌روز درباره خدمات بانکی فعالیت می‌کند. این تیم با بررسی تخصصی محصولات و خدمات مالی مانند حساب‌های بانکی، تسهیلات و کارت‌های اعتباری، کاربران را در انتخاب بهترین گزینه‌ها یاری می‌دهد.
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

کمپین فالمال
×
کمپین #فالمال
تحلیل شخصیت مالی شما همراه با جایزه