تجربه 10 ساله بانک صادرات ایران در استفاده از رمز یکبار مصرف
به گزارش رده و به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، سیدجعفر صدری در خصوص اهمیت استفاده از رمزهای یکبار مصرف افزود: بانک صادرات ایران ارائه خدماتدهی به مشتریان در بسترهای امن و نوین را همواره در دستورکار داشته و ارتقای بیش از پیش امنیت عملیات بانکی از جمله رویکردهای مسلم بانک در دو دهه گذشته بوده است.
وی تصریح کرد: این بانک امنیت دارایی مشتریان را فدای برخی رقابتهای مقطعی نکرده است از این رو ارائه رمز دوم یکبار مصرف نیز در دستور کار قرار داشته است.
مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران گفت: ورود به بانکداریالکترونیک بدون در نظر گرفتن ریسکهای امنیتی در این حوزه گاهی تبعات ناگوار برجا میگذارد و در عینحال موجب انصراف مشتریان در استفاده از خدمات بانکداریالکترونیک نیز میشود. بانک صادرات ایران از ابتدای ورود به این حوزه توجه و اهتمام ویژهای به ریسکهای امنیتی مشتریان داشته بهنحویکه پافشاری بانک بر رعایت استفاده از رمز یکبار مصرف، در اوایل کار موجب عدم جذب برخی مشتریان نیز شد.
صدری افزود: اما بانک صادرات ایران با توجه به اولویت خود در راستای ایجاد بستری امن برای راهاندازی این خدمات، هیچگاه سطح امنیت خود را کاهش نداده و پیامد این پافشاریها سرانجام باعث شد که سایر بانکها نیز به اجبار واحدهای نظارتی، به استفاده از رمزهای یکبار مصرف الزام شوند.
وی گفت: موضوع جدیدی که اخیراً مطرح شده استفاده از رمزهای دوم «پویا» به جای رمز دوم «ایستا» در خریدهای اینترنتی است که در این راستا نیز بانک صادرات ایران با استفاده از یک سامانه موبایلی به راحتی امکان اخذ رمز دوم یکبار مصرف برای کلیه مشتریان را فراهم کرده که بزودی رونمایی میشود.
صدری تاکید کرد: یکی از افتخارات بانک صادرات ایران در راستای ایجاد بستر امن برای درگاههای اینترنتی بانکداریالکترونیک این است که تاکنون هیچگونه نفوذی در بستر اینترنتبانک با گذشت یک دهه از راهاندازی اولیه آن، صورت نگرفته است.
بر اساس این گزارش، متقاضیان میتوانند برای استفاده از خدمات متنوع بانکداریاینترنتی از دستگاههای رمزیاب (TOKEN) و رمزیاب مجازی بر روی تلفن همراه بهرهمند شوند.