هشدار به مشتریان بانکی در خصوص شگردهای متداول کلاهبرداری
گزارش رده و به نقل از روابط عمومی بانک پاسارگاد، یکی از شیوههای متداول در ارتکاب جرائم و کلاهبرداری بهصورت تلفنی، پیامکی و انتقال وجوه توسط مشتریان از طریق انتقال وجه کارت به کارت است که به بهانه برنده شدن جوایز در مسابقات گوناگون، افراد را پای دستگاه عابر بانک کشانده و با فریب افراد بهصورت تلفنی در همان لحظه و یا دریافت کلیه اطلاعات مربوط بهحساب افراد در مراحل بعدی، حساب شهروندان را تخلیه میکنند. در اینگونه کلاهبرداریها معمولاً نقل و انتقالات در ایام تعطیل صورت میگیرد.
جهت جلوگیری از این جرائم، بهتر است مشتریان در وهلهٔ اول تحت تأثیر اقدامات فریبکارانه مجرمان قرار نگیرند و بههیچوجه اطلاعات بانکی خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند. با فعال کردن خدمات پیامکی از نقل و انتقالات و تراکنشهای کارت مطلع شده و در صورت مشاهدهٔ موارد مشکوک، اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین در صورت لزوم برای مسدود کردن حساب یا غیرفعال کردن کارت عابر بانک، از خدمات همراه بانک یا بانکداری مجازی بانک پاسارگاد استفاده کنند. همچنین مسدود کردن کارت از طریق مراجعه به عابر بانکهای بانک پاسارگاد و استفاده از خدمات بدون کارتبانک نیز ممکن است.
مشتریان عزیز میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره و اطلاعرسانی بانک به شماره 82890 تماس حاصل فرمایند.